Pannebakkerstraat 15, 5405 BP Uden
info@coventry-bv.nl
085-8772006

Revisie

Revisie

Wij verzorgen ook de revisie van uw motor

Revisie van een motor is noodzakelijk na overmatige motorslijtage. Bij
normaal gebruik gaat een motor een bepaald aantal kilometers mee. Hoeveel
kilometers hangt samen met het gebruik, de wijze van onderhoud en
een zekere mate van geluk.

Er kunnen ook andere oorzaken ten grond slag liggen aan een motor revisie,
dit is meestal een preventieve revisie.

U heeft bijvoorbeeld een klassieker gekocht met een motor die niet geschikt
is voor loodvrije benzine. Of u wilt uw auto geschikt maken om op LPG te
kunnen rijden (niet alle auto’s zijn hier zonder meer geschikt voor). In de
meeste gevallen van een preventieve revisie is dit alleen de revisie van de
kop.

Het gebruik: mensen gebruiken auto’s op verschillende manieren. De ene
persoon rijdt erg rustig. De andere heeft een sportief rijgedrag. En er is
ook een kleine groep die een race gedrag heeft. Dit heeft invloed op de
motor slijtage. Deze mate van slijtage hangt dan ook nog samen met
omstandigheden zoals: koude motor/warme motor, constructie van het
motorblok, gebruikte olie en het onderhoud. Dit is slechts een voorbeeld van
wat kan leiden tot het falen van uw motor. Er zijn echter ook andere
oorzaken aan te wijzen.

Een voorbeeld: u rijdt een auto met een aluminium motorblok. U heeft een
zeer sportief rijgedrag, gebruikt goedkope olie en u doet dit direct na
wegrijden op een koude winter ochtend, bij -5 graden celcius.

Het vele vermogen van u rijgedrag gaat gepaard met veel wrijving. Door het
gebruik van goedkope of voor uw motor verkeerde olie is de wrijving extra
groot. Immers de ronddraaiende delen bewegen snel en alle delen zorgen voor
wrijving wat warmte ontwikkeling met zich meebrengt.

Er vindt een zeer snelle opwarming plaats van uw motor. Metaal zet uit als
het warmer wordt. Echter er zijn onderdelen van verschillende soorten metaal
in uw motor aanwezig, zoals aluminium (met een grote uitzettings
coefficient), gewoon ijzer (met een kleinere uitzettingscoefficient). Door
de snelle opwarming van uw motor komen er veel thermische spanningen.
Immers in korte tijd zetten de verschillende onderdelen van uw motor zeer snel op.
Dit leidt al snel tot grote problemen.